På banan igen?

Sedan
jag skadades i höger axel efter olyckan med hästen Glimma och sulkyn kvällen
den 31 mars
, har jag inte kunnat träna som vanligt. Det
berodde också på att jag för några månader
sedan överansträngde vänster axel i en överdriven
skivstångsövning – pensionären tror fortfarande
att han är ung – så jag har inte använt mitt hemmagym på ett tag. Jag har dock kunnat
cykla som vanligt och gjort magövningar m.m. I går
återupptog jag styrketräningen med en viss bävan.
Med all rätt, vissa övningar kunde jag inte göra
ens om jag tog bort vikterna. Och det gjorde ont. Dessbättre
gick andra övningar som vanligt, nästan. Jag hade väntat
mig en häftig träningsvärk från de otränade
musklerna i axel, bröst och rygg i morse. Till min stora
glädje och tillfredsställelse så uteblev denna.
Det känns som vanligt, eller snarare bättre än
vanligt!
För drygt ett år sedan hade jag också en tillbakagång
fysiskt. Då var det influensa och en mycket irriterande rethosta
som hindrade normal nattsömn som fick mig på fall.
Men efter några veckors träning sedan jag tillfrisknat
var allt som vanligt igen så det finns väl hopp även
denna gång!

Min blogg
på egen server!

Läs andra bloggar på: Intressant
och på Nyligen.

Detta inlägg publicerades i Motion. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar