Lisa Romée levererar

I går kväll sjöng musikalsångerskan Lisa Romée för första gången med Trelleborgs storband, i en konsert på församlingshemmet.
Efter att ha lyssnat i kväll är jag övertygad om att hon närhelst hon vill kan göra en Marlena Ersson och segra i den svenska Melodifestivalen.
Hon håller en mycket hög klass av internationell standard som kan nå hur långt som helst. Hon var helt outstanding jämför med övriga deltagare på konserten.
Storbandets ledare var Martin Lavröd hade inte direkt valt någon repertoar som föll mig i smaken: ”Storbands musik är inte min melodi”. Det har jag lärt mig nu. Dessutom var musiken alldeles för hög när den spelade till Lisas sköna sång.
Count Basies storbandsmusik var mäkta populär på 40-50 talet men måste man spela den idag?
Storbandets manliga solist Alf Greens framträdande gjorde mig inte heller glad. Och Bertil Ahlberg har gjort bättre framträdanden som konferencier. Skämten har passerat bäst före.
Men som sagt Lisa Romée var värd varje krona av de 175 det kostade i entré.
Lisa Romée på FacebookTrelleborgs storband,
Här sjunger Lisa och Alf duett med Frank & Nancy Sinatras ”Something stupid”
Artikel i Trelleborgs Allehanda.

Detta inlägg publicerades i Anderslöv - Söderslätt, Musik och märktes , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar